Bjärna = Björn?

Nu har jag fått nog. Jag har fått starkt bevis på att det inte bara är invandrare som våldtar det svenska språket, utan också svenskar! Visst, alla pratar med slangord o.s.v. men att skriva som man talar, t.ex. "å" istället för "och", där går min gräns. Att utan en enda punkt eller ett enda kommatecken kunna skriva ner allt man har gjort under en dag är helt absurt. Självklart kan felstavningen bero på dyslexi, men det jag nyss har upplevt är.. Det är inte dyslexi.. Men något annat hemskt, sjukdomsliknande...
Jag stavar inte rätt hela tiden, men jag skriver iallafall inte en sådan här mening: "efter det åkte jag till skärsätra gården för att träffa linus va inte så mycket med han där men det va massa annat roligt folk där jonthe ifrån klassen min lille bror lite åtta gluttare ifrån min gamla skola och alla ur jobbiga små fjortis sjuor!"

Var är vi  påväg?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0