Blueprint

"Every mans armor is borrowed and 10 sizes too big. And beneath it, he's naked and insecure and hoping you won't see"
- Norah Vincent

Ett sjukt bra citat. Norah Vincent är en kvinna som gjorde ett experiment, hon skulle vara man under en tid för att studera det manliga beteendet. Eftersom att jag är så jävla trött just nu så kommer jag inte ihåg allt men inte fan har jag nåt bättre för mig.
Vet ni vad hon kom fram till? Det här; "The behavior of a man or a woman, is something we learn, not a biological fate we have to succumb to."
Jag håller med faktiskt. Killar föds inte med världens största ego, eller sköld. Dom föds med exakt samma beteende som en flicka. Men skillnaden är att dom får lära sig att tuffa upp sig snabbare, det är dom som leker med bilar, robotar etc. Som Magnus Betnér säkert beskrev på ett tusen gånger bättre sätt än mig.
Såna här experiment kan vara kul, har lust att läsa hennes bok. Vad gör män egentligen? Vad pratar dom om egentligen? För jag tror inte att dom är så jävla tuffa trots allt, jag och alla andra brudar är minst lika tuffa.

Nu ska jag springa iväg till lidingöbanan och sen ska jag ha gympa. Döda mig?!


Jomen lite tuff är jag, som ett tufftuff tåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0