Sniglar och allmänt slem

En förkylning är på g och livet är underbart. Ska snart dra ut med Victor och träffa lite polers. Söndagar brukar suga men idag har jag haft det bra om man bortser från förkylningen, haha. När jag va uppe hos mamsen en sväng hade jag fått ett premium på 500 kronor av min snälla halvmorfar för att:
-Jag är så duktig i skolan
-Jag sjunger, och gör det bra
-Är beredd att försvara Axel
Sen kommer jag inte ihåg om det var något mer men bara det där är underbart att höra. Han är så snäll. Senare bar det av till stan med Sandra, Mica och Victor som smög iväg och köpte en julklapp till mig (som jag kanske får öppna idag :D). Lånade 300 kronor till min syster för hon skulle köpa typ världens snyggaste stövlar, som jag får låna ofc!

Annars så stör jag mig på folk som tvunget ska tränga sig in i tunnelbanan när folk fortfarande är påväg ut. Vad vill dom? Typ, sitta ner. Men det får dom fan göra ändå, jag förstår inte meningen med att göra omgivningen pissed off. Plus att det är ofta unga som ska tränga sig förbi gamla tanter & gubbar som är påväg ut. Tycker så synd om dom små söta. Självklart är det vuxna som gör preciiis samma sak.
Jag har också lagt märke till att framförallt vuxna gillar att sätta sig på sätet längst ut när det finns en plats ledig längst in, så att man måste tränga sig förbi och be dom flytta på väskan när man vill sitta ner mitt i rusningstrafiken.
Det är faktiskt inte bara unga som gör fel i tunnelbanan & på bussarna. Jag tar alltid bort min väska när folk går på. men inte fan gör dom vuxna som jag ser det.

Raaw?


Kommentarer
Postat av: sanna

Haha ja kanske det ;P men jag vill inte ens gå in på hennes blogg längre. Jag får mig inga skratt för jag bara stör mig på alla hennes stavfel ;P

2008-12-22 @ 10:58:55
URL: http://sannasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0